fenna-naar-finland.reismee.nl

Eerste stage dagje

Hei kaikki,

Minä olen fenna.
Vandaag is het dan zo ver de eerste stage dag.Ik vond het heel erg spannend. Vanmorgen moesten we eerst een buskaart kopen voor deze maand in Finland. Toen nog even op de bus wachten, toen we in de bus stapte kwam er een Nederlandse man in de bus en we raakte meteen aan de praat met hem. Hij vroeg ons waar we heen moesten.. maar wij wisten geen aders. Gelukkig wisten er 2 meiden van ons waar we uit moesten stappen want die hadden het gisteren al gezien. Deze man woonde al 17 jaar in Finland maar sprak nog steeds niet vloeiend Fins. Toen kwamen we bij het kinderdagverblijf van de man die alles voor ons heeft geregeld en zijn naam is Klaus. Hij heeft ons nog wat verteld over de cultuur van de Finse mensen en dat ze je niet gelijk om je nek vlieg maar op een afstandje blijven. Maar dat viel gelukkig allemaal wel mee. We kregen een rondleiding in het kinderdagverblijf van Klaus. We hebben onze ogen uitgekeken daar ze hadden daar zelfs een binnenzwembad. Het is daar zo groot dat is niet normaal voor een kinderdagverblijf. Toen zijn we naar onze stageplek gegaan. De spanning steeg bij mij een beetje. We kwamen daar binnen en werden heel erg spontaan ontvangen. We kregen een rondleiding en daarna werden we naar de groep van Anouk gezet want mijn groep was nog even weg. Ik heb daar even geholpen en daarna werd ik opgehaald door mijn stagebegeleider en mocht ik mee naar mijn groep ik sta op een groep van 3 tot 6 jaar. Het is een hele mooie groep, en vooral de bedden en de opvoeding van de kinderen hebben mij heel erg aangesproken. Ze hebben een hele lange kast en daar komen de bedden dan uit het zijn allemaal stapel bedden, en er staan er 10 langs elkaar. Ook gaat de opvoeding daar heel anders dan in Nederland. Ik heb erg genoten van deze dag.


Näkemiin!

Tot de volgende keer!

Reacties

Reacties

Irene

Hoi Fenna, ik vind het nog steeds hartstikke stoer! Het voelt misschien niet zo maar dit is een ervaring die je je leven lang meedraagt. Super! En wat een leuk verhaal. Misschien dat je die Nederlander nog wel een keer in de bus tegen komt? Had hij een Finse vrouw? Veel succes met de rest van de week en met het praten tegen de kinderen want dat lijkt me het moeilijkst.

Groetjes irene

Yvonne

Wat leuk om zo alles met je mee te beleven Fenna! Je schrijft erg beeldend dus het is alsof ik er bij ben. Veel plezier!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!