fenna-naar-finland.reismee.nl

donderdag en vrijdag 4-5 en 5-5 in Finland

4 mei donderdag

We moesten vandaag weer vroeg opstaan. Want we moesten weer een dagje naar stage toe. We zaten in de bus en waren nog heel moe. Ik kwam op stage aan en er waren pas 3 kinderen. Het werd daarna steeds drukker ik heb met een meisje met de springtouw gespeeld dat was heel leuk. Daarna mocht ik de deur open doen voor een meisje. En toen ging ze ook mee springtouwen. Even later gingen we alle kinderen klaarmaken om naar de bossen te gaan ik mocht ze hier bij helpen. Toen liepen we naar de poort en maakte we een mooi rijtje. We liepen naar buiten en liepen we naar de bossen de kinderen mochten daar even spelen en daarna liepen we een stukje verder en gingen ze een wedstrijdje rennen tegen elkaar. Toen kwamen ze uit bij fitness apparaten en mochten ze daar even op spelen. Toen maakte we weer een rijtje en liepen we terug naar de dagopvang. Toen we hier aankwamen trokken al de kinderen hun buiten pak uit en gingen we handen wassen voor het eten. Toen gingen we eten we aten erwten soep en een soort pannenkoekje, dat was lekker en daarna gingen de kinderen naar bed. Anouk en ik zijn toen verder gegaan met de witte vellen papier. Tot ongeveer kwart voor 2 toen was er nog niemand van mijn groep terug toen heb ik alle kinderen uit bed gehaald en ze laten aan kleden toen ik hoe mee bezig was kwamen mijn collega's langzamerhand terug naar de groep . Ze vonden het fijn dat ik al begonnen was. Ik heb de bedden terug ingeklapt en daarna mocht ik naar huis toe. Anouk stond al voor op me te wachten we zijn samen naar de bus gelopen en hebben nog even gewinkeld met Zoëy. Ik heb een mooi donker blauw vestje gekocht. En we kwamen langs een grote snoepwinkel we hebben daar even een kijkje genomen. En ook wat lekker meegenomen. Daarna zijn we terug naar huis gegaan en ben ik even bezig geweest met mijn verhaaltjes bij te werken en ben ik daarna onder de douche gegaan. Toen hebben we lekker wat gegeten en hebben daarna nog even met ze alle rond de tafel gezeten voor te overleggen wat we willen eten de komende dagen en een boodschappenlijstje gemaakt ook er waren onderling wat irritaties dus dat moesten we natuurlijk even oplossen. Daarna heb ik even een kaartje geschreven voor papa en Wendy en de rest. Ook heb ik nog even lekker gtst terug gekeken. Daarna lekker naar bed gegaan. Moeten morgen weer vroeg op

Einde!


Verhaaltje 5 mei ,vrijdag

We stonden weer vroeg op voor een nieuwe stage dag. Ik had er zin in! Ik kwam aan op stage en de kinderen begonnen net met het ontbijt. Daarna mochten de kinderen heel even spelen na het spelen gingen we naar de bibliotheek. De kinderen gingen zich zelf klaarmaken en we liepen in een nette rij naar de bus toe. We moesten heel even wachten op de bus. Toen de bus er was liepen we naar binnen en de kinderen gingen ergens zitten, en wij daarna ook. Toen we aankwamen bij de bibliotheek trokken we allemaal onze jassen uit en gingen we groepjes maken waar we mee rond gingen lopen we gingen de boeken terug brengen en daarna nieuwe boeken uitzoeken. De kinderen mochten zelf boekjes uitzoeken die ze leuk vonden om nog een keer te lezen ook hebben de leidsters wat boeken uitgezocht. Daarna hebben ze nog wat boekjes voorgelezen en hebben we de jassen weer aangetrokken. We zijn terug naar de bus gelopen en moesten hier weer even wachten. De terugreis was het rustiger dan op de heenweg dat was fijner. Toen we terug kwamen op de groep hebben de kinderen heel even vrij mogen spelen en zijn we daarna naar de muziekles gegaan dat was heel leuk om een keer mee te maken we waren daar met 3 groepen en om ste beurt mocht er iemand een liedje komen uitzoeken en we zongen de liedjes met ze alle dat was heel gezellig. Daarna zijn we terug gegaan naar de groep en hebben we lekker gegeten. En zijn de kinderen naar bed gegaan ik heb mee geobserveerd bij de slapende kinderen. En even gekletst met mijn collega.Toen de kinderen weer wakker heb ik meegeholpen met de kinderen wakker te maken en met de bedden op te ruimen. Daarna mocht ik naar huis en had ik lekker weekend. Toen we Vlaanderen stage thuis kwamen hebben we even Penoza gekeken en daarna gegeten Savonds zijn we lekker naar het strand geweest. We zaten in de bus op weg naar het strand, en ineens stopte de bus en die zij dat we eruit moesten dat dit de laatste stop was. Dus we zijn er daar maar uit gegaan en hebben het laatste stukje gelopen. We hebben heel erg lekker op het strand gezeten en van de zonsondergang genoten. We zijn rond half 11 weer terug gelopen naar de laatste bus stop. En heb ik daar even gebeld met papa en Wendy dat was gezellig! Daarna zijn we thuis lekker naar bed gegaan!

Einde

Reacties

Reacties

Wendy

Klinkt allemaal gezellie schat! Geniet nog maar lekker vn je laatste 1.5 week! Dikke kus xxxx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!