fenna-naar-finland.reismee.nl

Verhaaltje van 6 en 7 mei

6-5 zaterdag

Vandaag konden we lekker uitslapen daar waren we wel aan toe hihi. Toen we allemaal wakker waren gingen we ontbijten. Daarna gingen we naar het kasteel toe van Turku dat was zo mooi! We hebben daar wel meet als 3 uur rond gelopen. We hebben daar heel veel mooie dingen gezien en we mochten ook dingen passen dat hebben we ook gedaan. Toen we uit het kasteel kwamen hebben we even buiten gezeten want het was super lekker weer! Toen zijn we een stukje gaan lopen. Toen kwamen we bij een heel klein eet tentje en zijn we daar even gestopt want Jasper had honger. Die mevrouw ging veel vertellen tegen ons over vroeger over het kasteel. We hebben met haar een gesprek gevoerd in het Engels. Daarna hebben we de bus gepakt naar huis. En ik bedacht me toen dat we misschien wel de 19 de naar Helsinki kunnen gaan omdat we daar nog naar toe willen gaan. En dan kunnen we daar blijven slapen en dan de volgende dag naar het vliegveld. Ik heb dit voorgelegd aan de rest. Maar nog niks geboekt want Jasper moet vrij krijgen van stage. Daarna hebben we lekker gegeten en Savonds zijn we nog even naar een hele grote supermarkt geweest en hebben we daar een tijdje rond gelopen daar hebben ze echt alles kleding , schoenen, eten natuurlijk, speelgoed . Echt alles dus. daarna zijn we lekker naar huis gegaan. om lekker te slapen.

Huomenna!!

7-5 zondag

We hebben vandaag lekker uitgeslapen en een ontbijtje gemaakt Zoey had lekker een roerei gemaakt voor ins allemaal. daarna zijn we naar een hele grote supermarkt gegaan en heb ik daar parfum gekocht. Daarna zijn we naar een klein miniatuur stadje gegaan daar konden ook kinderen leren fietsen en de regels van het fietsen leren. Toen wilde we eigenlijk nog iets gaan doen maar we wisten niet goed wat, we keken op onze bus kaart en zagen daar allemaal plaatsjes op staan. We wilde die wel gaan bezoeken we liepen terug naar de bus halte. Na daar heel lang hebben gewacht op de bus naar karerina en die niet kwam hebben we een andere bus genomen naar ....…… toen we daar aankwamen hadden Ilse en ik het al snel gezien er was helemaal niks te doen. Er was alleen een speeltuin en bossen. Ilse en ik hebben toen de bus terug gepakt en zijn onderweg uitgestapt waar we een hele grote fanfare tegen kwamen we hebben daar even gekeken en zijn daarna doorgelopen naar het centrum. Ilse en ik hebben daar nog even lekker gewinkeld en rondgelopen. Daarna zijn we lekker naar huis gegaan en hebben we lekker gegeten. Savonds hebben we niks bijzonders meer gedaan.

Huomenna!