fenna-naar-finland.reismee.nl

paaar dagen achter elkaar

Hei,

Sorry dat er niet elke dag een verhaal op staat maar we willen hier zo veel zien en doen dat er niet altijd tijd voor is. Toch wil ik jullie graag op de hoogte houden van mijn belevingen hier.

Dinsdag:
Dinsdag heb ik mijn eerste echt stage dag gehad. Het is echt super om zo mee te kunnen maken hoe het hier gaat. Ik heb nog veel meegekeken hoe het hier te werk gaat en we hebben lekker in de sneeuw kunnen spelen .We hebben tussen de middag lekker warm gegeten het was een soort ovenschotel. Ik heb meegekeken hoe de kinderen naar bed gaan. De kinderen zijn hier echt heel zelfstandig en allemaal zindelijk. Ze kleden zich zelf allemaal uit en gaan naar de wc. Dan lopen ze naar de slaapkamer en gaan rustig in bed liggen. Daar is dan een leidster die ze lekker toestopt. Dan als alle kinderen in bed liggen word er voor iedereen een boekje voor gelezen,en een muziekje aangezet. Dan blijft een leidster daar heel de tijd zitten. Soms wisselen ze na een half uur. Toen ze weer ui bed kwamen heb ik mee geholpen de bedden op te ruimen. En daarna mocht ik naar huis. S avonds gingen we op de cruise boot.We hadden om 7 uur beneden afgesproken met Karin(de docent van school uit Nederland) en Merel( haar dochter). We liepen naar beneden en liepen met ze alle naar de bus toe. We kwamen aan bij de Viking line. We waren te vroeg dus hebben daar even moeten wachten.Toen we op de boot mochten konden we onze ogen niet geloven zo mooi dat het was. We gingen met deze boot naar Stockholm toe. De kamers waren ook heel erg mooi. we hebben nog even rond gelopen op de boot en hebben nog iets gedronken en een muffin gegeten , was gezellig. Daarna zijn we lekker naar bed gegaan en ondertussen dat wij sliepen gingen we naar Stockholm.


Woensdag:
We kwamen vanmorgen heel vroeg aan in Stockholm. En we moesten alom half 8 van de boot af. We zijn in Stockholm rond gaan lopen maar al gauw hadden we door dat al de winkels pas om 10 uur open gingen. Dus zijn we naar de espresso bar gegaan. en hebben we daar lekker een kopje thee gedronken. En daarna hebben we lekker in de stad rond gelopen. Het was heel erg gezellig en hebben er van genoten s middags hebben we geluncht. En s avonds hebben we gezellig met ze alle gegeten. We moesten om 8 uur terug op de boot zijn. En we gingen rond 7 uur terug naar de boot. En we kregen een andere boot en dus ook een andere kamer. Deze boot was ook heel mooi maar wel iets minder mooi dan die op de heen weg. Op de boot op de terug weg kon je karaoke doen en Zoey had een liedje gezongen en dat was heel mooi. Verder zijn er nog wat liedjes gezongen,door andere mensen. Was heel leuk, Ilse,Zoey,Anouk en ik hadden daar ook lekker wat gedronken en een lekker ijsje gegeten. Daarna zijn we naar de kamer gegaan. En hebben daar nog even met Karin gepraat. Daarna gingen we in bed liggen en hadden we heel erg de slappe lach.


Donderdag:
We zijn vroeg op gestaan om nog iets van de vaart mee te maken. En het was Karin haar laatste moment met ons. We moesten om half 8 Finse tijd van de boot zijn.Wij hebben nog even afscheid genomen en zijn wij naar de B&B gegaan en Karin naar het vliegveld. We zijn met ze allen nog even naar bed gegaan want we hadden niet veel geslapen. Toen we wakker waren hebben Ik en Zoey nog boodschappen gedaan dat was heel zwaar we hadden zoveel boodschappen gedaan en moesten daarmee de berg oplopen haha. We hadden Carlijn en Inge uitgenodigd voor het avond eten.Want hun landen om 14:00 in Helsinki. Dat was heel gezellig en hebben lekker gegeten. Ik en Anouk zijn ook even naar hun slaapkamer wezen kijken. Daarna hebben we nog even met ze alleen een taartje gegeten. Toen we thuis kwamen zijn we lekker naar bed gegaan.


Tot Snel xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx Uit Finland

Reacties

Reacties

Anja

Zoals ik het lees heb je het erg leuk daar. Geniet ervan!

Stijn

Je hebt goed naar je zin zie ik geniet er maar goed van xd

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!