fenna-naar-finland.reismee.nl

Eerste dag en eerste belevingen

Hee Allemaal ,

Vandaag was het dan zo ver ik mocht naar Finland toe. Vanmorgen om kwart over 5 ging de wekker. Ik sprong uit bed en probeerde mijn koffer dicht te maken. Ohjee eerste probleem ik kreeg mijn koffer niet dicht. Ik toch maar een 2 de koffertje mee genomen om alles mee te kunnen nemen. Toen we aankwamen op het vliegveld, moest ik de andere vinden maar dan is Schiphol toch best wel groot na veel geappt hebben we elkaar gevonden. We gingen samen met ze alle onze koffers inchecken. We vlogen met KLM en mochten en koffer me nemen van 23 kilo , Ik zat er natuurlijk al weer aan hihi. Daarna gingen we door naar de douane na even te wachten mochten we door. We moesten alles uitdoen ik moest zelfs mijn schoenen uitdoen. Dat was verder gelukkig allemaal goed. Toen moesten we nog een half uurtje wachten voor dat we het vliegtuig in mochten, dat vloog voorbij. Toen we in het vliegtuig zaten werd er nog omgeroepen dat er ene mevrouw Lommers miste wij zeiden dat die ook niet meer ging komen en toen waren we ook zo weg. We kregen lekker pasta te eten en een cakeje na.

We kwamen aan in Helsinki en het sneeuwde (gelukkig natte sneeuw) . Wij waren even verbaast maar moesten er eigenlijk best even om lachen. Gelukkig duurde het niet lang. We moesten wel even op de bus wachten maarja dat hoort er bij. Toen moesten we 2 en half uur met de bus, we moesten in bus 23 maar we wisten eerst niet goed welke bus dat was, toch gevonden. De busreis duurde best wel lang. We kwamen aan bij het busstation en toen stond Klaus op ons te wachten, we liepen samen naar de B&B en kregen we onze kamer te zien. Het is echt een grote ruime kamer foto's volgen. Toen hebben we nog even boodschappen gedaan. En hebben we lekker pizza gegeten. Toen lekker rustig aan gedaan nu lekker slapen

Morgen worden we om 12 uur opgehaald voor een rondleiding door de stad en te kijken op de kinderdagverblijven. Ik heb er nu al zin in