fenna-naar-finland.reismee.nl

De voorbereiding voor Finland

Hallo allemaal, Hei kaikki

Ik zal jullie allemaal even op de hoogte brengen over wat ik nou eigenlijk precies ga doen.
We krijgen op school de mogelijkheid om op buitenlandse stage te gaan, toen ik dat te horen kreeg dacht ik al meteen JA dat wil ik lijkt me super gaaf! Toen kregen we te horen waar we naar toe konden gaan, dat was naar Finland. Als je dat aan sprak moest je een sollicitatiebrief schrijven. Dat heb ik dus gedaan toen mocht ik door naar de volgende ronden. Ik werd uitgenodigd voor een gesprek. Daarna moesten we nog 2 weken wachten tot we iets te horen kregen. Maar pfff wat duurt dat dan lang... Maar daar kwam het verlossende woord. IK MAG MEEE!!! Ik was super blij om dat te horen natuurlijk.

Wat ga ik daar nu doen?
Ik ga 4 weken stage lopen op een kinderopvang in Turku. Waar ik dan 5 dagen in de week stage zal gaan lopen. Met de kinderen van 3 tot 7 ongeveer. En in de weekenden veel zal gaan bezoeken. De Finse stad Turku is de oudste stad van Finland en was eigenlijk ooit de Finse hoofdstad, maar is nu de vijfde grootste stad van het land. Hoewel zeer weinig middeleeuwse attracties blijven in Turku, de stad heeft met succes in geslaagd om een sterke historische karakter behouden en diverse archeologische exposities zijn te vinden binnen de musea. Turku zomermaanden zijn bijzonder levendig en is een geweldige tijd om de stad te bezoeken, toen drukte de neiging om op natuurlijke wijze samenkomen rond de oevers van de rivier de Aurajoki (Aura), de vele boten afgemeerd in het hart van de stad, en de levendige haven. Het centrale marktplein van Kauppatori is ook een centrum van activiteit in Turku en speelt een belangrijke rol in het lokale toerisme en gezelligheid. Enkele bezienswaardigheden in de stad zijn meer indrukwekkend en opvallend dan Turku Kasteel zelf, die niet minder dan twee kerkers en dateert uit de tweede helft van de 13e eeuw beschikt. Even beroemde is Turku kathedraal, die tot de belangrijkste kerken van Finland behoort en veel interessante kapellen bevat.

Wij verblijven dan 4 weken in een B&B Tuure.

Verder zijn we nu nog druk bezig met de voorbereidingen. Op 22 april vertekken we vanaf Amsterdam om 10 uur. Spannnnnenddd !!


Rakkaudella Fenna (Liefs Fenna)


Reacties

Reacties

Wendy

Hai kakkai hahahah superleuk je blog!! Wij gaan jou volgen xxxx

Marloes Cucciolillo

Fenna, leuk een blog dat we je kunnen volgen. Een goede reis alvast!
Groetjes van ons

Opa en Oma hoekje

Schat, ik ben bijzonder trots op jou en we volgen je op de voet. Veel plezier en tot hoorns.

Opa Portugal

Ik zou best met je mee willen.. Veel zien en doen is goed voor je,.Ik zal je met interesse volgen,sterkte en veel plezier en leerzaamheid.
Opa.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!